پرسش‌هايي براي روابط عمومي 2

1_آيا شما موافق هستيد كه براي رسانه‌هاي اجتماعي در روابط عمومي2 مقررات جديدي ناظر بر حقوق حرفه‌اي و مقررات اخلاقي جديد وضع شود؟

2_ آيا شما فكر مي‌كنيد كه كارفرمايان بايد با بدنه حرفه‌اي روابط عمومي بيشتر در تعامل قرار گيرند تا بتوان مقررات حرفه‌اي مناسب را تدوين كرد؟

3_آيا شما فكر مي‌كنيد كه كارفرمايان بايد سياست اداره رسانه‌هاي اجتماعي را به صورت استاندارد براي روابط عمومي‌ها تدوين كنن؟

4_ آيا شما با اين موضوع موافق هستيد كه كاركنان مجازند از وقايع روزمره سازمان يا شركت خود در وبلاگ‌هاي شخصي خود نام ببرند يا بايد طبق ضوابطي ممنوع باشد؟

5_ به نظر شما آيا استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي به صورت پوششي مغاير با اصل صداقت و يكپارچگي در حرفه نمي‌باشد؟

6_ آيا فكر مي‌كنيد كه روابط عمومي‌ها مجازند از طريق رسانه‌هاي اجتماعي پست الكتروني (spam)اسپم براي مشتريان ارسال كنند؟

7_آيا شما با نوشتن مطالب بي‌نام و نشان بر له يا عليه فرد يا سازماني در وبلاگ‌ها موافق هستيد؟

8_آيا به نظر شما بين شبح نويسي در مطبوعات با نوشتن مطالب مشابه در فضاي اينترنتي تفاوتي وجود دارد؟

9_ به نظر شما اگر مطالب جهت‌دار بطور شفاف با نام مشخص و شناخته شده در وبلاگ‌ها منتشر شود، ايرادي دارد؟

10_ آيا نوشتن مطالب مربوط به روابط عمومي براي جلب مشاركت عموم در ويكي‌ها از نظر اخلاقي مجاز است؟

11_ انواع اطلاعاتي كه كاركنان مي‌توانند انتشار دهند و سطح محرمانه بودن آنها در سازمان‌ها يا شركت‌ها چيست؟

12_ استفاده شخصي از رسانه‌هاي اجتماعي در طول ساعات كار اداري چگونه بايد باشد؟

13_ استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي به عنوان بخشي از وظيفه اداري تا چه حدي مجاز است؟

14_ تا چه حد تدوين دستورالعمل براي وبلاگ نويسان روابط عمومي در چارچوب ميثاق حرفه‌اي ضروري است؟

15_ به نظر شما انتشار مقالات مرتبط با قوانين، مقررات و اخلاق حرفه‌اي روابط عمومي در ارتباط با رسانه‌هاي اجتماعي تا چه حد در ترويج اين مفاهيم ضروري است؟

16_ به نظر شما آيا مطالعه تطبيقي مقررات در زمينه تبليغاتي، روابط عمومي و روزنامه‌نگاري تا چه حد مي‌توان به اهداف حرفه‌اي در كشور ما كمك كند؟

17_ آيا شما موافقيد كه قوانين كپي رايت در زمينه حقوق  طبع و نشر و مالكيت معنوي براي روابط عمومي‌ها نيز اعمال شود؟

18_به نظر شما تا چه حد مي‌توان به عملي شدن ميثاق حرفه‌اي مشترك انتشار آزاد اطلاعات در سطح حرفه‌هاي روزنامه نگاري و روابط عمومي در كشور اميدوار بود؟  


منبع:

مقاله دكتر حسين افخمي با عنوان  "روابط عمومي 2_ رسانه‌هاي اجتماعي و اخلاق حرفه‌اي"

ارايه شده  در همايش بين المللي روابط عمومي 2 (در اين وبلاگ در هفت بخش ارايه شد)